Skip to main content

KESAN SAMPINGAN MAKAN MAAJUN ANGGUN BISTARI (MAB)

Salam Uols...
This entry saya nak share kesan / effect yang saya alami setelah beberapa tahun saya mengamalkan pengambilan Maajun Anggun Bistari. Mesti uols tertanya2 & was-was kan?


Disaat entry ni ditulis dah masuk 5 tahun saya makan MAB and almost 2 tahun dah saya jadi pengedar Maajun ni. Setia kan aku...muahahaha...tak pernah le saya setia makan sesuatu produk macam mana setianya saya dengan Maajun MAB ni. Maajun Anggun Bistari ni lah paling setia saya amalkan..yang lain tu hangat2 taik ayam je. Kenapa saya nak up entry ni? Sebab saya tak larat nak ulang jawap soalan yang sama dari customer2 yang berminat nak try MAB. Uols tau tak..soalan2 wajib, kerap dan sama je yang customer tanya. Meh saya list down soalannya & Insyaallah saya akan bg jawapan utk setiap soalan tu.

Siapa je yang boleh makan MAB ni? 
Semua WANITA YANG BERUMUR 18 TAHUN KEATAS. 
▪️Yang belum kahwin boleh, dah kahwin lagi lah boleh.
▪️ Yang umur 40 ke atas hingga warga emas pun boleh. Hatta dah menopouse pun boleh. 
▪️Kesimpulannya anak dara, mak dara, nenek dara pun boleh makan ye. 

1) Soalan paling popular.. Ok ke maajun ni? Selamat ke maajun ni sebagai perancang? Tak termengandung ke nanti?
Uols....kalau lah Maajun Anggun Bistari ni tak ok, saya takkan sesetia ni sebagai pengguna tegar MAB. 5 tahun uols...saya dah makan (update masuk 2020 dah 9 thn mkn). Saya memang amalkan untuk  menjarakkan kehamilan sebab saya tak boleh lagi nak telan pil perancang. Alhamdulillah..medical check up, blood test semua tip top. Sebagai pengguna saya sangat2 berpuas hati dan suka sgt dgn MAB ni.Kadang tu tak faham saya kenapa ada jgk org yang kondem2. Yang kondem tu dah pernah ke makan. Tah jumpa botol pun tak pernah. Mak aku dulu-dulu pun planning guna herba masak sendiri kome..tapi sebab dia dah tak ingat ramuan yang bidan bagi..maka I makan je lah MAB ni. Tak kenal maka tak cinta kan.  Tak percaya..tengok mereka-mereka ni..sekali try mesti repeat semula



Selamat ke tidak...percaya atau tak..saya berjaya merancang dan jarakkan kehamilan dengan MAB. Isu takut termengandung....puan2..bagi saya apapun family planning yang kita guna peratusnya adalah 99% dan kebarangkalian 1% tetap ada. Kita dah merancang, tapi kalau dah ketentuan rezeki dari Allah siapalah kita untuk deny. So pls set ur mind kita merancang tapi Allah adalah sebaik2 perancang.  Foto Lucky Customer di bawah merupakan antara customer saya yang telah mengamalkan MAB 




Bagi saya asalkan kita berhati2, disiplin dan makan ikut aturan, Insyaallah...anda juga akan berjaya seperti saya dan mereka2 yang di atas tu. Jom saya guide anda dan jadi Lucky Customer saya,dapat FREE sebotol setelah order terkumpul 15 botol.

2) Boleh ke shoot or parking dalam ?? Soalan from those who married....yee..sori if mcm tak sesuai..tp dah most yang pm mesti tanya.
Ya..puan2 boleh je..and I do..ok.. :) . Rugila kan..parking luar. Tak percaya boleh tgk testimoni yang dah makan ni ye.









3)Maajun Anggun Bistari ni ada KKM tak?
Dont worry ye uols Maajun Aggun Bistari ada KKM ye dengan pendaftaran MAL 19046066TC dan ada Sijil Halal Jakim ye. Yang kat atas tu botol lama tau. Ni update botol terkini Maajun Anggun Bistari, Uols boleh pilih MAB CLASSIC  yang bulat-bulat hitam atau MAB TABLET yang macam pil vitamin tuMAB CLASSIC bau herba dan rasa manis-manis berangin. MAB TABLET bau buah dan rasa masam manis buah. Halalan Thoyyiban. Produk Bumiputera. Warisan Tradisi. Buatan Malaysia.







Guna kan tanpa was was...In syaa Allah tiada kesan sampingan..pengamal mab ada sampai 8 tahun, 15 tahun pun ada dan masih mengamalkannya..Al hamdulillah semua ok belaka...dan awet muda lagi..saya sendiri dah masuk 6 thn mkn. (updet 2020: dah 9 thn mkn dan masih lagi makan)





My point..pil perancang injection yg ada kkm tu pun ada side effect short term n long term( boleh google). Tp org tak takut2 pun nak amalkan.
Tp bg saya setelah amalkan MAB konsisten selama 6 thn mmg byk bantu  masalah wanita saya. Belanja testi diri sendiri. COMEL TAK AKAKK 😆😆😆


Takda pengawet, takda steroid, takda merkuri atau apa2 bahan terlarang

LAB TEST FREE FROM STEROID

FREE FROM MERCURY



4) Takda kesan sampingan ke makan Maajun Anggun Bistari ni?
Sblm saya ulas panjang lebar kesan-kesan sampingan ke atas diri saya, bagi saya lain-lain perancang kehamilan pun tetap ada kesan sampingan. Coth yg plan guna Injection, mostly feedback badan naik, period datang sikit, atau 2-3 bulan sekali..atau takda langsung. Yang guna Implan pun tak kurang juga ada yang sakit kepala, period on off. Hatta pil perancang moden sekali pun banyak side effect/ kesan sampingan yang saya rasa uols tau or boleh je google, badan naik, keputihan, kering and even not really good for long term. Tapi uols takda plak takut @ was-was nak guna kan. Uols pernah cakna tak kandungan bahan pil @ injection @ apaje yg kita cucuk ke badan kita. So kenapa kita nak was-was dgn herba tradisional macam Maajun Anggun Bistari ni? Yang mmg dah terbukti lab test nya free from any chemical.

Apa kesan sampingan Maajun Anggun Bistari  pada diri saya setelah 9 tahun makan MAB? Pada saya banyak effect nya. Tujuan asal saya makan..sbb nak ganti makan pil perancang. So saya anggap fungsinya sama je mcm pil perancang moden tak lebih hanya sebagai perancang. Masa saya makan pil..saya perlu juga makan jamu lain utk kesihatan dalaman saya. Tapi dengan Maajun Anggun Bistari....semua all in one...berfungsi sebagai perancang & dalam masa yg sama improve dan jaga kesihatan dalaman saya.

Ok now let me list down kesan sampingan makan Maajun Anggun Bistari ni kepada saya.
# Bila makan MAB terpaksa repeat pastu berjangkit pulak kat kawan2 adik beradik. Tak percaya..tgk bawah ni

#Setelah mula amalkan makan MAB, saya rasa badan saya cergas dan kurang penat wlwpun kerja seharian then as wife & mom..nak uruskan rumah plus anak2 lagi.
#Keputihan saya..clean..and hilang. Kalau ada pun kdg2 bila nak dekat period @ dah abis period. But not as bad as before.
# Masa mkn pil, saya mengalami masalah MissV kering..so sakit kan kalau ehem2. Tp setelah amalkan MAB..just nice..tak kering & tak becak. Thumbs up utk MAB dr saya dan suami..muahahaha. Part2 Miss V ni tak nak ulas lebih2, biar uols feel sendiri..okey!!
belanja satu testimoni baek punye..



# Masalah sembelit..no more..setelah saya habis makan botol pertama. Kalau
tak..mmg bermasalah sikit nak membuang. 


# Badan pun maintain...tak la nak besar ke tepi.
# Susu badan tetap flow dgn meriah & saya dapat exclusive breastfeed baby saya sampai umur 2 tahun lebih. Baby saya pun ok & tak ceri beri...(So mums yg ask me pasal susu badan..I dah jawab ye..jgn tanya soalan pasal susu lagi..). Pic bawah ni adalah stok susu saya yang terpaksa di buang..sebab susu meriah sampai baby saya tak sempat nak habiskan stok susu yang ada. Dah expired. Jujurnya saya tak makan apa-apa milkbooster pun. Sekadar amalkan MAB sahaja.


Tapi mommies kalau anda nak susu meriah wajiblah disiplin masa penyusuan+ pam dan haruslah master konsep demand VS supply. Kalau perkara basic ni uols tak master, makanlah milk booster apapun tak menjadi. I am talking based on experience.

Amacam?? Byk kan side effect saya dpt..selain dari tujuan asal nak merancang. So macam mana lah I tak jatuh cinta dengan MAB ni..9 thn Uols..the one & only produk yang saya amalkan. Cuma lately ni je saya ada additional amalkan minyak kelapa dara.(Yg ni pun byk khasiat..gugel ye). Tapi itu kesan positif makan MAB la..ada juga kesan negatif bila kita mula makan Maajun Anggun Bistari ni.

Apa kesan negatif makan Maajun Anggun Bistari ni? Let me list it down ya.
#Bila kita nak jadikan Maajun Anggun Bistari ni sebagai perancang, so automatik puan-puan perlu elak / stop makan jamu lain, sbb akan mengganggu fungsinya sebagai perancang. So MAB adalah satu2 nya jamu yg kita makan. Tapi puan-puan boleh je makan lain-lain suplement/ vitamin yang bukan berasaskan herba/ jamu. Coth mcm vit C, Vit E, kolagen ke..asalkan takda kandungan herba.

# Period kita akan jadi lintang-pukang di awal-awal pengambilan MAB. Bergantung pada penerimaan badan individu, kerana konsep MAB ialah merawat pada peringkat awal. So MAB akan membersihkan rahim dan detox darah2 period / nifas lama yang tak habis keluar. For those yang ada fibroid atau cyst darah maybe keluar byk dari biasa. So jgn takut..teruskan makan ikut aturan & bila proses rawatan selesai..period kita akan kembali normal.

#Di awal2 pengambilan, saya kerap ke toilet, asyik nak terkencing, panas, byk berpeluh dan asyik kentut je. Tp tu semua proses detox badan saya...so saya makan je terus tanpa was-was.
# Puan-puan mungkin mengalami sakit kepala utk beberapa ketika, bergantung pada tahap kesihatan individu. Mcm saya tak pulak kena sakit kepala. Tapi ada few cust saya yg sakit kepala but it's gone after 1 @ 2 days.

# Asik sendawa..tp tu semua proses detox angin dlm badan. Lama2 pun hilang juga
So, amacam? Rasa-rasa tu kesan negatif makan Maajun Anggun Bistari ke? Negatif untuk peringkat awal je..bila semua proses detox dan rawatan selesai, silap-silap boleh jatuh cinta dgn MAB..ngehngeh...dan setia seperti saya.

Macam mana? Berminat nak cuba?  Click link bawah ni untuk info lanjut 



Semua customer saya, Insyaallah saya akan guide anda. Saya berkongsi manfaat Maajun ni sebagai pengguna yang dah mkn 6 thn. Semoga bermanfaat utk wanita-wanita diluar sana. Jgn malu, jgn segan..berminat..terus klik link whatsapp atas tu.  Penting!!!...saya nak pesan pada Uolls..sekiranya uolls berhajat nak try MAB ni...sila dapatkan guide/khidmat nasihat dari dealer-dealer bertauliah yang dpt bantu ada sekiranya ada isu-isu berbangkit. Botol 1-6 adalah fasa kritikal yang menentukan uolls berjaya atau tidak. Saya byk terima pm/whatsapp customer yang keliru, blur & tak pasti aturan dan simptom MAB, tak tahu entah beli dari mana, atau beli kat kedai jamu dan takda guideline macam  contoh kat bawah ni. Kalau saya free saya layan, kalau tak free berkulat la wasap tu sebab takda la saya ni nak ngadap wasap fikir masalah orang. Kalau customer saya sendiri tu..wajiblah kan saya layan, they deserve my consultation..plus saya memang ada rekod dari awal pengambilan MAB..jadi tak perlu tanya byk benda. Bukan simply boleh jawab je..salah jawab..naya je. So yang mana tiada dalam list customer saya..beratur kat tepi dulu..saya free saya tolong guide slow2. Paling cepat 2-3 hari, paling lambat seminggu, paling teruk..saya terlupa terus..maafkan la saya ye..



Kadang2 seller kat kedai bukan lah pengamal, sekadar penjual..so lebih baik Uolls beli dari pengamal yang rata-rata dah convert jadi dealer. MAB tak sama dengan jamu lain..jadi Uolls kena dapatkan guide yang betul. Uolls boleh juga order dari saya (Jomclick  https://linktr.ee/resipianggun)  saya akan guide anda or else kalau tak nak order dengan saya, sila berhubung terus dengan dealer pilihan dan dapatkan khidmat nasihat mereka. Sekitar Klang/ Shah Alam boleh COD by hand dengan saya..yang jauh..don't worry Pos Laju seluruh Malaysia ye sayang semua.

Till then...jemput "like" fb page saya kat bawah ni ye and sila share this entry kalau anda suka. Terima kasih sudi baca entry ni. Jemput "like" page saya.



                                 
ARTIKEL BERKAITAN

Comments

  1. akak kata terbukti lab test nya. minta rujukan test tu. saya nak tengok

    ReplyDelete
  2. Saya dah kurus tapi nak try ambik maajun ni untuk kesihatan seblm kawen..tpi sy takut berat badan yg dah susut ni akan jadi tambah susut...haha ada kemungkinan mcm tu x?

    ReplyDelete
  3. kalau nak mengandung pulak camne aturan makan

    ReplyDelete
  4. Jangan la kapsulkan. Maajun mastika tak silap. Zaman2 mak saya tu gentel2. Bila nk makan skrng, rupa dh d kapsulkan. Baru tahu knp bila baca entry ni

    ReplyDelete
  5. Nak tanya anak dara boleh ambilkan bola baca entry ni mcm lebih kpd penggnti pil perancang...saya ambil sb suggest dr kawan ada mslh keputihan melampau n gatal...

    ReplyDelete
  6. Nak tanya kalau mkn x habis sebotol ada kesan x..mcm brhti mcm tu je..

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

KANDUNGAN MAAJUN ANGGUN BISTARI

Kandungan MAB terdiri dari 7 item berikut Kacip Fatimah Serapat Senduduk Inai Habbatussauda Manjakani Madu Hasil carian tentang khasiat MAB khusus utk dikongsi bersama. Khasiat2 MAB dlm merawat masalah dalaman wanita: Kacip Fatimah Dapat mengembalikan kecergasan selepas bersalin. Dapat membantu mengecutkan rahim dan melangsingkan badan. Dapat merangsangkan pengeluaran hormon yang dapat melancarkan perjalanan dan kitaran haid wanita. Dapat mengurangkan sakit senggugut ketika haid Juga boleh digunakan untuk mengubat penyakit buasir   Serapat Meningkatkan hormon estrogen Mengetatkan dan menguatkan otot-otot faraj (Kemutan) Mempertingkatkan daya alat kelamin dan tenaga batin Memperkemaskan saluran peranakan Membina rahim dan membersihkan rahim (selepas bersalin dan haid) Memperbetulkan perjalanan haid Melegakan senggugut Meningkatkan kesihatan dan ketahanan badan serta awet muda Mencantikkan Payudara dari dalaman tubuh Senduduk   Mempunyai nilai perubata

CARA MAKAN MAAJUN ANGGUN BISTARI

Sekiranya anda rasa berminat untuk consume Maajun ni, sila beri perhatian dan baca semua aturan yang disediakan 1. Bagi yang lepas pantang, mula makan pada hari ke 44 lepas bersalin, sekiranya masih ada baki jamu2 selepas bersalin yg belum dihabiskan seeloknye habiskan dulu, kemudian barulah mula makan MAB. Ini krn sepanjang tempoh pengambilan MAB, tidak digalakkan campur/makan bersama jamu2 lain atau apa2 produk herba krn dikhuatiri mengganggu t/balas MAB atau period menjadi lebih tidak menentu. 2. Bagi yang merancang sendiri atau utk mereka yang kitaran haidnye biasa/normal, boleh mula makan pada hari ke 3, 4 atau 5 period, walaubagaimanapun sekiranye terlepas tempoh ini kalau kurang dari seminggu period, bole juge nak terus mula makan, jika tidak anda perlu tunggu kitaran haid yang seterusnye bg memastikan tidak mengandung dan supaya kitaran haid lebih teratur. 3. Bagi yang ambil pil perancang ingin bertukar ke MAB, habiskan pil tersebut dan semasa hendak ganti p